Motivatietips - Personal Coach 4u: Personal Trainer | Vitaliteit Coach
 

Blog

5 GRATIS tips om je sportroutine terug op te pikken

5 GRATIS tips om je sportroutine terug op te pikken

1. Nieuwe doelen

Niets motiveert zo goed om weer regelmatig te gaan trainen als het hebben van een doel.
Kies een nieuw doel uit waar je voor wilt trainen.

Er is dit najaar vast wel een leuk loopevenement bij jou in de buurt of een andere activiteit waar je naartoe kunt werken.
Schrijf je er NU voor in zodat je er niet meer onderuit kunt.

2. Geef jezelf een motivatieboost

Kijk eens goed naar je sportgedrag van het afgelopen jaar:

– Wat waren voor jou redenen om een training over te slaan?
– En wanneer was je juist extra gemotiveerd om te gaan sporten?

Kijk of je daar dingen uit kunt leren om jezelf makkelijker te motiveren.

3. Plan sport in je agenda

Je weet het vast wel: het vrijhouden van vaste momenten voor je trainingen zorgt ervoor dat je veel minder snel een trainingssessie overslaat.
Maar doe je dit ook? Nee?

Nieuw sportjaar, nieuwe goede voornemens: plan nu meteen in op welke dagen en tijdstippen jij gaat sporten en laat er deze keer niets tussen komen.

4. Neem een trainer om je hiermee te helpen

Allemaal goed en wel punt 1-3, maar hoe pak je dit aan?

– Welke doelen zijn realistisch?
– Hoeveel keer moet ik trainen?
– Welke oefeningen moet ik (correct)doen?

Een trainer is jouw oplossing, samen bekijk je hoe het met je conditie gesteld is, stel samen een realistisch plan op en laat je op de juiste manier begeleiden.
Het is bovendien een mooie stok achter de deur dat je altijd iemand achter je hebt staan voor dat extra duwtje, zodat je niet opgeeft.

5. Pak gezonde eetgewoontes weer op

Tijdens je vakantie is gezond eten er vast weleens bij ingeschoten.
Heerlijk een wijntje drinken op het terras of spontaan een ijsje halen hoort immers ook bij de zomer. En dat is helemaal niet erg.
Maar probeer na je vakantie naast je sportritme ook weer een gezond voedingspatroon op te pakken, met een ontbijt op een vast tijdstip en ook vaste eetmomenten gedurende de rest van de dag.

Die structuur in je dag maakt het ook makkelijker om je sportroutine weer op te pakken.

Benieuwd hoe we jou kunnen motiveren?

Reageren

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *