Hoe overleven je fitnessdoelen de feestdagen? | Personal Coach 4U
 

Blog

Hoe overleven je fitnessdoelen de feestdagen? 8 motivatietips van ons

Hoe overleven je fitnessdoelen de feestdagen? 8 motivatietips van ons

Motivatietip 1: Eet eiwitten en salades vóórdat je gaat schrokken

Kies vóór het feestje voor voeding dat je opvult en mik daarbij op voeding die veel voedingsstoffen bevat.

Mijn favorieten zijn eiwitten (plantaardig of dierlijk maakt niet uit) en vezelrijke groenten (en andere voedingsmiddelen die vezelrijk zijn).
Deze voedingsmiddelen voorkomen dat je onnodig gaat schrokken en houden je bloedsuikerspiegel stabiel.
Je ontbijt en lunch op de dag van het feest zou dus moeten bestaan uit porties eiwitten en groenten, bijvoorbeeld een portie havermout met bessen, roerei met spinazie en tomaat of een verse, zelfgemaakte kipsalade met een dressing van olijfolie en kruiden.


Motivatietip 2: Rustig aan met de alcohol!

Alcohol heeft lege calorieën die je alleen maar hongeriger maken en ervoor zorgen dat je meer snacks wilt schranzen. De beste keuzes zijn drankjes die ongezoet, ongemixt en niet over-de-top bewerkt zijn, zoals een droge, rode wijn.
Voorkom mixdranken en speciale biertjes (die hebben 2-3 keer zoveel calorieën als een normaal biertje).


Motivatietip 3: Blijf gehydrateerd

De drang naar meer drank is een teken van uitdroging.
Voor ieder glas alcohol zou een flesje of groot glas water moeten staan.

Dit voorkomt ook overeten, omdat de signalen in jouw hersenen van dorst en honger hetzelfde zijn.


Motivatietip 4: Tel helemaal niks tijdens de feestdagen

Eens per jaar moet je kunnen genieten.

Aankomen doe je tussen Nieuwjaarsdag en Kerst, niet tussen Kerst en Nieuwjaarsdag (ik weet zeker dat je die weleens hebt gehoord!).
Geniet er dus van en laat je calorie-telraam thuis.
En hoe kun je genieten als je in je myfitnesspal je calorieën aan het tellen bent?
En als je eenmaal de tel kwijt bent, ga je toch overboord…

Ik heb liever dat je naar je gevoel luistert en stopt wanneer je genoeg hebt gegeten.
Eet hier en daar wat lekkers, dan is er niks aan de hand.


Motivatietip 5: Geef restjes weg en neem het vooral niet mee

“Bedankt, maar nee bedankt” hoor ik je al zeggen als ze je proberen op te schepen met 3 tassen overgebleven voer en 7 flessen drank.

Jij bent het slachtoffer van het verkeerde inkoopgedrag van een ander, gefeliciteerd.
Als je het feestje thuis door laat gaan, gaat die broek inderdaad erg strak zitten in december.

Maar wat doe je als het feest bij jou thuis is?
Geef de restjes weg en als je hooggeëerde gasten weigeren (zoals het hoort), geef je het aan een goed doel of gooi je het weg.


Motivatietip 6: Gebruik de energie voor een work-out!

Toch te veel gegeten voor je gevoel? Gebruik die energie voor een knallende work-out!

Bij Personal Coach 4U kan je terecht voor verschillende trainingen.
Door je energie op die manier te gebruiken, kun je een hoop schade al ongedaan maken en voel jij je een stuk beter.


Motivatietip 7: Rebooten

Ik zocht gewoon een duidelijke metafoor.
Als je je computer opnieuw opstart, doe je dat meestal uit frustratie omdat je computer langzaam ging.

Iedere nieuwe dag is een nieuwe kans vol nieuwe keuzes.
Veel gegeten? Raad eens? Je kunt de volgende ochtend overnieuw beginnen!
Je komt niet aan van 4-6 gezellige avonden in december, maar door een slecht voedingspatroon tussen de feestjes door.

Feestje over? Haast je naar de groenteafdeling of de groenteboer en voed jezelf met de juiste voedingsmiddelen.
Geen pizza bestellen, geen afhaalchinees, geen uiteten als het niet hoeft. Nee, je eet thuis en je gaat heel gezond eten samen.

Iets met veel eiwitten, groenten en onbewerkte vetten en koolhydraten.


Motivatietip 8: Weeg jezelf niet na het feestje

Even serieus, wat verwachtte je dan te zien?

Als je je echt kut wilt voelen, ga dan op de weegschaal staan op 1 januari.
Zorg er wel voor dat je je tissues alvast klaar hebt liggen.

Als je het wilt doen, wacht dan een paar dagen totdat je lichaam is hersteld.

Benieuwd of Personal Training iets voor jou is?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *