PowerMama® Programma - Personal Coach 4U: Personal Trainer | Vitaliteit Coach | Gewicht Beheer
 

PowerMama® Programma

powermama
Verwachtingen:
Moeilijkheidsgraad 25%
Effectief 90%
Gezond 98%
Fun 91%

 

Sporten tijdens de zwangerschap en na de bevalling

Veel vrouwen willen gedurende de zwangerschap blijven sporten en na de bevalling zo snel mogelijk weer fit zijn.

Een zwangerschap en bevalling vragen echter heel wat van je lichaam.
Het is dan ook verstandig om voldoende rust te nemen en het sporten tijdens en na je zwangerschap verantwoord aan te pakken.

 

Hoe doe je dat?

Personal Coach 4U biedt in samenwerking met de Core Academy het PowerMama® 8 weken trainingsprogramma aan, speciaal voor vrouwen die willen sporten tijdens de zwangerschap en/of na de bevalling.
Dit kan met Personal Training bij ons in de privégym of bij je thuis maar ook met een vriendin of in Small Group Training.

Contacteer ons voor alle mogelijkheden.


PowerMama zwangerschap trainen

 

Waarom deelnemen?

Als je tijdens je zwangerschap of na je bevalling wilt sporten en niet weet waar je rekening mee moet houden, kunnen er blijvende lichamelijke klachten ontstaan.
Gemiddeld één op de vier volwassen vrouwen heeft last van klachten aan de bekkenbodem zoals ongewild urineverlies tijdens inspanning en drie op de tien vrouwen houdt na de eerste zwangerschap een lichte diastase (wijking van de buikspieren).

Bij meerdere zwangerschappen neemt de kans op een diastase toe. Een verzakking of prolaps is ook een nare klacht die kan ontstaan door verkeerd trainen.
Om dit te voorkomen hebben je buikspieren en bekkenbodemspieren tijdens en na de zwangerschap extra aandacht nodig.
Als je buikspieren na de bevalling nog niet hersteld zijn of je bekkenbodemspieren nog niet sterk genoeg zijn is het van belang daar éérst aan te werken.
Tijdens de trainingen van het PowerMama® Programma wordt hier door middel van verschillende oefeningen aandacht aan besteed.

Het doel van de trainingen is om fit te blijven tijdens je zwangerschap en je na de bevalling klaar te stomen om (weer) deel te nemen aan reguliere trainingsprogramma’s.
Je hebt na afloop een goede basis opgebouwd op het gebied van kracht en uithoudingsvermogen en je weet waar je op moeten letten tijdens het sporten.

Zo beheers je een goede ademhaling, co-contractie spierkorset en heb je een goed bewegingspatroon.

sporten zwangerschap

 

Wat houdt het in?

Het trainingsprogramma richt zich op het opbouwen van kracht en uithoudingsvermogen.

We starten met uitleg over houding, diastase en bewegingspatronen.
Ook bespreken we de zwangerschap en bevalling en de gevolgen die je daar van kunt ondervinden.

We bekijken wat jouw sterke en zwakke kanten zijn en waar je meer aandacht aan kunt geven.
Tijdens de trainingen werken we aan een sterke core, het versterken van grote spiergroepen en de bekkenbodemspieren.
Dit alles door middel van functionele bewegingen.

Het PowerMama® Programma is samengesteld door de Core Academy en is afgestemd met een verloskundige en een bekkenfysiotherapeut.
De trainingen worden gegeven door een gecertificeerde trainer die gespecialiseerd is in sporten tijdens en na de zwangerschap.

 

Voor wie?

Het PowerMama® programma is voor vrouwen die zwanger zijn, recent zijn bevallen en voor vrouwen die tot twee jaar na de bevalling het sporten willen oppakken.

Bij een vaginale bevalling zonder complicaties kun je in principe na 6 weken al beginnen met sporten.
Bij een keizersnede is dit meestal 8 tot 10 weken.

Vrouwen die al enige tijd sporten, maar klachten ervaren aan buik, rug, bekken of bekkenbodem, zijn ook welkom om mee te doen.

Benieuwd of ons PowerMama® Programma iets voor jou is?

PowerMama Programma

PowerMama® is een geregistreerd licentieprogramma dat ontwikkeld is door Core Academy. De trainingen worden gegeven door gecertificeerde pre- en postnataal fitness specialisten die door Core Academy zijn opgeleid. Alleen organisaties met een actieve licentie mogen de naam, het woordmerk en het beeldmerk gebruiken.
Meer informatie: www.coreacademy.nl.

Gelijkaardige Lessen