Vitaliteit 60+ - Personal Coach 4U: Personal Trainer | Vitaliteit Coach | Gewicht Beheer
 

Vitaliteit 60+

Sporten en bewegen helpt je om fit en gezond te blijven, ook op oudere leeftijd. Het helpt je een goede conditie te behouden en je lichamelijk en mentaal fitter te voelen. Ook verlaagt het de kans op (chronische) ziektes. Vitaal ouder worden heeft bovendien als voordeel dat je langer de activiteiten kunt blijven doen die je graag doet. 

Bewegen geeft je energie ebetere stressweerbaarheid 

Bewegen geeft energie. 
Je lichaam en brein actief gebruiken, geeft een voldaan en sterk gevoel. 
Voor de meeste mensen geldt dat ze zich na het sporten veel beter voelen. Dit heeft ermee te maken dat tijdens het bewegen endorfine (geluksgevoel) in de hersenen wordt aangemaakt. 
Ook ouderen hebben last van stress, door te bewegen worden de effecten hiervan tegen gewerkt door de endorfine in het lichaam.
Dit zorgt ervoor dat je je beter en tevreden gaat voelen en je meer ontspannen bent.

Langer zelfstandig en betere levenskwaliteit 

Wie wekelijks voldoende beweegt, houd zijn spieren en uithoudingsvermogen op peil. Bovendien helpt het je om langer zelfstandig en zelfredzaam te blijven en vermindert het de kans op fracturen en lichamelijke beperkingen.
Stabiliteit, valpreventie en krachttraining voor het hele lichaam maken je veel zelfredzamer. 

Ziektes en kwaaltjes voorkomen. 

Lichaamsbeweging is goed voor het hart, bloedvaten en de longen en verkleint de kans op chronische ziekten, zoals hart- en vaatziekten, diabetes type 2 en kanker.
Het kan ook een heilzame werking hebben op mensen die al last hebben van een chronische aandoening. 
Bij mensen met artritis kan lichaamsbeweging zelfs de pijn verminderen, ken wel je grenzen of laat je zeker begeleiden, de juiste intensiteit is enorm belangrijk.

Krachttraining voor ouderen ter voorkoming van aandoeningen 

Krachttraining is niet alleen nuttig om gewicht te verliezen op latere leeftijd.  Het voorkomt ook verlies van spiermassa en kracht.
Men voelt zich door middel van krachttraining ook gezonder en sterker. Daarnaast zorgt krachttraining voor een vermindering van klachten en symptomen zoals artritis, osteoporose, diabetes, depressies en rugpijn. Maar ook zeker het valrisico wordt verminderd.  

Goed voor de hersenen 

Ook de hersenen hebben baat bij regelmatige beweging. Bewegen is goed voor het geheugen, het concentratievermogen en de verwerkingssnelheid van informatie. Er komt ook steeds meer bewijs dat bewegen het risico op het ontstaan van dementie vermindert en het proces van Alzheimer vertraagt. 

Langer seksueel actief

Een goede doorbloeding heeft nog aangename effecten op andere prestaties.
Ook de endorfine die je aanmaakt en je cardiovasculaire trainingen gaan hier uiteraard een effect op hebben.

Gelijkaardige Lessen