Weet jij wat je eet? - Personal Coach 4U: Personal Trainer | Vitaliteit Coach | Gewicht Beheer
 

Blog

Weet jij wat je eet?

vermageren tips

 

Veel klanten van onze Private Gym kiezen voor een Personal Trainer die hen kan begeleiden bij het vermageren; in ons programma Gewicht Beheer.
Zoals algemeen geweten draagt sporten immers bij tot een gezond gewicht.

Behalve beweging, is uiteraard ook wat we eten enorm belangrijk om ons gewicht op een gezond peil te houden.
Los daarvan vragen mannen en vrouwen ook advies aan een Personal Trainer wanneer ze een licht boven- of ondergewicht vertonen.

Één ding is zeker: sport en gezonde beweging hebben in ieder geval invloed op hoeveel kilo’s onze weegschaal aangeeft.
Als je je op je streefgewicht bevindt, dan is er uiteraard niets aan de hand.
Wanneer dat niet het geval is, dan besef je vaak zelf dat het hoog tijd is om stappen te ondernemen.

Behalve d.m.v. programma’s als Gewicht Beheer, werkt een Personal Trainer echter ook als een spreekwoordelijke stok achter de deur.
Wie bij Personal Coach 4U de lessen Gewicht Beheer volgt, gaat immers een engagement aan met zichzelf en hun Personal Coach.
Dit helpt om te blijven volhouden op momenten dat je het moeilijk hebt.

Niet iedereen wil zich echter onmiddellijk engageren, en eerst op eigen houtje werken naar een gezond gewicht.
Hieronder geven we je alvast wat gratis tips die kunnen bijdragen tot een gezond gewicht.

 

Hoe bereik ik een gezond gewicht?

Vele mannen en vrouwen wijden een leven lang aan het verkrijgen of het behouden van het “ideale” gewicht.

Hierbij komt het jojo-effect al gauw om de hoek kijken.
Na succesvol afvallen, komen veel mensen weer aan. Een levensstijl omgooien is 1 ding, het volhouden is de échte uitdaging.
Je bent hierin zeker niet alleen… .

Het goede nieuws is dat je daar iets aan kunt doen.
Zowel vermageren als bijkomen in gewicht draaien rond één en dezelfde factor: je energiebalans.

In de praktijk werkt het heel simpel: als je meer calorieën verbruikt dan je inneemt, dan val je af.
Omgekeerd is het ook zo dat als je meer calorieën opneemt dan dat je er verbruikt, dat je dan in gewicht aankomt.

Dit lijkt eenvoudig, maar vele mensen hebben geen idee van hoeveel calorieën ze nu precies innemen op een dag.
Zo weten ze al helemaal niet of deze juist bijdragen tot vermageren of juist kunnen leiden tot overgewicht.

Hierbij alvast een aantal handige tips om te vermageren of bij te komen.

 

een aantal waardevolle tips

 

    • Tip1: Bereken eerst je caloriebehoefte.
      Dit kun je doen aan de hand van een aantal online gratis tools. De sites waarop je deze tools vindt, zijn gemakkelijk te vinden in Google.
      Aan de hand van je geslacht, gewicht, lengte, leeftijd, dagelijkse activiteiten kun je op die manier door middel van een online calculator een ruwe schatting opmaken van het aantal calorieën dat jij nodig hebt om een gezond gewicht te verkrijgen en te houden.

 

    • Tip 2: Download een goede voedingsapp.
      Er bestaan eenvoudig te downloaden voeding tracking apps. Myfitnesspal en Lifesum zijn echte aanraders.
      Een aantal van deze apps zijn gratis. Andere zijn betalend.
      Wie voor een betalende app kiest, doet er goed aan om deze niet automatisch te verlengen. (deze functie meteen uitzetten!)
      Zo bespaar je geld wanneer je de app een tijdje niet gebruikt.

 

    • Tip 3: Gebruik alle functies van de apps.
      Je kunt ze gebruiken om barcodes van producten in de supermarkt mee te scannen!
      Erg handig, leuk en het maakt je caloriebewust. Zo weet je wat je eet en hoeveel calorieën je binnenkrijgt.
      Het is prettig om te weten dat deze apps over een zeer uitgebreide database beschikken. Zo kun je bijna ieder voedingsproduct scannen.
      Afvallen was eigenlijk nog nooit zo leuk.

 

    • Tip 4: Haal een digitale weegschaal in huis.
      Deze zijn steeds voordeliger in de aanschaf.
      Voor een prijs van €15 tot €20 vind je al een betrouwbaar model!
      Als je wilt afvallen dien je het gewicht te weten op 100 gram nauwkeurig.

 

    • Tip 5: Haal het maximale uit de apps door iedere maaltijd in te geven.
      Enkel zo krijg je een realistisch beeld van wat je eet aan calorieën, eiwitten, koolhydraten en vetten en of je aan het afvallen bent.

 

    • Tip 6: Als je merkt dat je ver onder of net ver boven je streefgewicht zit, dan doe je er goed aan om je voedingsgewoonten geleidelijk aan te passen en zo je ideaalgewicht te bereiken.
      Zoniet loop je meer kans om terug in het jojo-effect te vervallen.
      Geleidelijke veranderingen houden het langst stand! Het gaat om verandering in levensstijl.
      Niet omdat het moet, maar omdat jij ervoor kiest en het zelf wilt.

 

 

Veel succes gewenst, maar met deze tips gaat dat zeker lukken!

 

Succes!

Interesse in ons Gewicht Beheer programma?

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *